Ghiduri de securitate
Alerte de securitate

Suntem în permanență preocupați de securitatea informațiilor și depunem toate eforturile pentru a vă asigura cele mai înalte standarde de siguranță. Cu toate acestea, în mediul online vă puteți întâlni cu mecanisme de fraudă prin care diverși atacatori pot încerca să vă obțină datele bancare.

Pentru a vă proteja de aceste încercări frauduloase este important să cunoașteți informațiile necesare pentru a le preveni și recunoaște. De aceea, am pregătit două ghiduri de recomandări, pe care vă invităm să le accesați din link-urile de mai jos.

Comunicat comun: Poliția Română, Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) și Asociația Română a Băncilor (ARB) atrag atenția cu privire la incidentele recente de securitate cibernetică de tip fraudă, distribuite prin intermediul unor site-uri de anunțuri generaliste din România și lansează o campanie de conștientizare menită să protejeze clienții împotriva fraudelor on-line.

Se recomandă persoanelor care au postat anunțuri de vânzare pe site-uri să nu comunice datele de pe card, acestea fiind confidențiale și folosite exclusiv pentru achiziții și nu pentru încasări. Utilizatorii sunt sfătuiți să verifice toate detaliile înainte de a efectua o tranzacție.

Mecanismul utilizat este unul dual, atacatorii țintind atât cumpărătorii, cât și vânzătorii din platformă. Metoda de atac implică contactarea utilizatorilor și redirecționarea lor către alte soluții de tip chat, de regulă Whatsapp. Următorul pas este convingerea potențialei victime de a furniza datele de pe card, în urma accesării unui link nelegitim transmis de atacatori. Astfel, sunt obținute toate datele cardului, inclusiv parolele de securitate cu care efectuează o primă tranzacție de tip transfer (care va debita contul de card al vânzătorului), iar ulterior le utilizează pentru alte tranzacții frauduloase.

Pentru a se proteja împotriva fraudelor, este necesar ca utilizatorii de carduri să respecte următoarele recomandări:

  • să nu comunice nimănui PIN-ul, datele înscrise pe card inclusiv codul CVV2/CVC2, date personale de identificare, orice alte informații de securitate aflate pe carduri sau parolele de securitate utilizate în tranzacționare; Angajații băncilor nu vor solicita niciodată divulgarea acestor informații indiferent prin ce mijloace se primește solicitarea - e-mail, SMS, apeluri telefonice sau la servicii financiare furnizate de bancă la distanță.
  • să nu furnizeze niciodată datele de acces la Internet/Mobile Banking;
  • datele înscrise pe card trebuie cunoscute exclusiv de titular și trebuie completate doar când acesta efectuează cumpărături online pe site-uri securizate;
  • să nu deschidă atașamentele din e-mail-urile primite de la persoane necunoscute;
  • să nu intre pe link-uri primite prin e-mail-uri necunoscute sau nesolicitate;
  • să nu instaleze aplicații din surse necunoscute și programe necertificate descărcate de pe website-uri dubioase;
  • să aibă instalat un program antivirus bun și actualizat și să actualizeze permanent sistemul de operare;

De asemenea, să nu mai introducă alte coduri și să anunțe imediat banca emitentă în cazul în care observa în browser:

  • imagini suspecte care nu corespund cu cele din paginile web ale băncii,
  • apariția unor ferestre „pop-up” care solicită introducerea de date confidențiale,
  • că nu se pot autentifica în pagina de Login de la prima încercare, întrucât s-ar putea să devină victima unui atac informatic.

Poliția Română, CERT-RO și Asociația Română a Băncilor recomandă tuturor cetățenilor să se informeze din surse oficiale și să semnaleze imediat orice tentativă de fraudă.

Comunicatul comun al celor 3 institutii poate fi accesat aici: https://www.arb.ro/campanie-de-prevenire-a-fraudelor-on-line/

În cazul în care ați căzut victimă a acestui tip de fraudă, vă recomandăm să vă adresați imediat băncii emitente a cardului și să îl blocați.

Cardurile Vista Bank pot fi blocate prin apelarea:

  • serviciului Call Center, la numărul +40.21.222.33.10, disponibil de Luni pâna Duminică, 24/7.

Am nevoie de un cont curent.
MAI MULTE
Îmi doresc o casă.
MAI MULTE
Afacerea mea are nevoie de finanțare.
MAI MULTE
Vreau să economisesc.
MAI MULTE
Când un business e activ 24 de ore pe zi. Chiar și în weekend.
Testează noua generație de aplicații online - Vista Internet și Mobile Banking.
Soluții moderne pentru nevoile tale personale și de business.
Mai multe
Asistență Clienți
Agenții noștri dedicați sunt disponibili oricând.
INTRĂ ÎN CONTACT
Deschide un Cont
Deschide-ți contul, și noi îți vom deschide lumea finanțelor.
Cont nou
Credit Ipotecar
O casă pentru familia ta.
CERE O OFERTĂ
Noi, Vista Bank, punem egal între interacțiunea umană și cea profesională. Dialogul tău cu banca înseamnă, de fapt, dialog între oameni. În fiecare zi ne propunem să fim banca importantă din viața ta și a afacerii tale. Să fim mai aproape, mai prompți, mai puternici. Să valorificăm experiența și parteneriatul nostru pentru a construi împreună oportunități viitoare. Cu noi, proiectele tale sunt întotdeauna pe mâini bune.

Pentru că noi facem bankingul uman.

La dispoziția ta,

Vista Bank
#closer #faster #stronger