Atenție la tentativele de fraudă de tip spoofing/vishing: apeluri telefonice false, în care atacatorii pretind că reprezintă instituții sau autorități naționale

24 iulie 2025

Vă semnalăm o nouă metodă de înșelătorie prin telefon, în care infractorii se deghizează în reprezentanți ai unor instituții sau autorități naționale pentru a câștiga încrederea victimelor.

Atacatorii apelează victimele și se prezintă drept reprezentanți ai unei instituții naționale de notorietate. Apoi le comunică “vestea bună” că dețin acțiuni vechi, din perioada cuponiadei din anii ’90, care în timp s-au apreciat foarte mult ca valoare. Sub acest pretext, victimele sunt convinse să urmeze pașii indicați de atacatori pentru a „încasa” banii.

În realitate, aceste acțiuni nu există. Scopul apelului este ca victima să instaleze aplicații false, care seamănă vizual cu cele oficiale ale instituțiilor impersonate, dar care au ca unic scop furtul de date personale și bancare ale victimei.

Recomandări:

  • Nu instalați aplicații sau programe la solicitarea apelanților necunoscuți, în special dacă vi se cere acest lucru în regim de urgență și cu explicații vagi.
  • Nu furnizați niciodată telefonic date cu caracter sensibil (date personale, de autentificare, sau de carduri bancare), în urma unor apeluri suspecte, chiar dacă par a proveni de la instituții de încredere.
  • Verificați întotdeauna autenticitatea apelurilor de la o autoritate sau instituție, printr-un canal de comunicare separat, în special dacă vi se solicită date cu caracter sensibil.
  • Raportați astfel de apeluri către organizația a cărei identitate este folosită pentru a atrage atenția cât mai rapid asupra noilor scenarii folosite de atacatori în astfel de inițiative frauduloase.
  • in situatia in care ati efectuat o plata catre un cont eronat, contactati urgent banca dvs. pentru a putea afla daca mai sunt posÎn cazul în care ați furnizat date de card sau de acces la aplicațiile bancare, sesizați imediat banca, iar dacă ați fost păgubit, depuneți o plângere la Poliție (fizic, e-mail: petitii@politiaromana.ro sau online https://politiaromana.ro/ro/petitii-online și notificați Directoratul Național de Securitate Cibernetică – DNSC (telefon 1911, email: alerts@dnsc.ro sau platforma PNRISC: https://pnrisc.dnsc.ro/).

Când un business e activ 24 de ore pe zi. Chiar și în weekend.
Testează noua generație de aplicații online - Vista Internet și Mobile Banking.
Soluții moderne pentru nevoile tale personale și de business.
Mai multe
Asistență Clienți
Agenții noștri dedicați sunt disponibili oricând.
INTRĂ ÎN CONTACT
Deschide un Cont
Deschide-ți contul, și noi îți vom deschide lumea finanțelor.
Cont nou
Credit Ipotecar
O casă pentru familia ta.
CERE O OFERTĂ
Noi, Vista Bank, punem egal între interacțiunea umană și cea profesională. Dialogul tău cu banca înseamnă, de fapt, dialog între oameni. În fiecare zi ne propunem să fim banca importantă din viața ta și a afacerii tale. Să fim mai aproape, mai prompți, mai puternici. Să valorificăm experiența și parteneriatul nostru pentru a construi împreună oportunități viitoare. Cu noi, proiectele tale sunt întotdeauna pe mâini bune.

Pentru că noi facem bankingul uman.

La dispoziția ta,

Vista Bank
#closer #faster #stronger