Vista Internet și Mobile Banking
API – PSD2
Portal TPP
Statistici

Manual Vista Internet Banking

Manual Vista Mobile Banking

Noua generație de aplicații online banking Vista Internet & Mobile Banking reprezintă o alternativă rapidă și confortabilă de a vă accesa oricând și de oriunde conturile, de a ordona tranzacții sau de a vă gestiona lichiditățile și creditele, atât de pe calculator sau laptop, cât și de pe telefonul mobil sau tabletă.

Beneficiați acum de o serie de noi funcționalități, dar și de o experiență în utilizare îmbunătățită. O facilitate specială este introducerea tokenului virtual (eToken), o aplicație mobilă care permite un înalt nivel de securizare pentru autentificare și autorizarea tranzacțiilor, prin generarea de coduri unice sau prin utilizarea de metode biometrice (amprentă digitală și recunoaștere facială), în funcție de opțiunea dumneavoastră. Totodată, aplicațiile mobile Vista Mobile Banking și Vista eToken integrează funcționalitatea de securitate Appshielding, care le asigură o înalta protecție împotriva unei game largi de atacuri cibernetice sofisticate.
Mai mult, aplicația Vista Mobile Banking, versiunea pentru Android, integrează și Antivirusul Malwarelytics, o componentă de securitate ce protejează întregul dumneavoastră dispozitiv mobil împotriva eventualelor aplicații malițioase (mobile malware).

NOU: De acum puteți utiliza noul Serviciu de Afișare a Numelui Beneficiarului (SANB), prin care adăugați un nou nivel de siguranță plăților dumneavoastră prin Internet Banking.

Mai multe detalii aici.

În plus, utilizând serviciile Vista Internet Banking și Vista Mobile Banking beneficiați de comisioane semnificativ mai reduse față de tranzacțiile efectuate la ghișeu.

Care sunt noile aplicații Vista Online Banking?

  • Vista Internet Banking: o nouă versiune, mai prietenoasă, optimizată și extinsă din punct de vedere al funcționalităților
  • Vista Mobile Banking: aplicația prin care vă transformați smartphone-ul (Android sau iOS) în banca dumneavoastră mobilă, disponibilă oriunde și oricând.
  • Vista eToken: aplicaţia prin care smartphone-ul dumneavoastră (Android sau iOS) devine un dispozitiv de autentificare și autorizare virtual (eToken)
  • Cum vă puteti înrola în noile aplicații?

    Vă invităm să ne faceți o vizită în cea mai apropiată unitate Vista Bank și colegii noștri vă vor ajuta cu completarea documentelor și toți pașii necesari pentru înregistrarea în sistem.

    Ce operațiuni puteți face cu Vista Internet și Mobile Banking?

    • Vizualizați rapid soldul online și situația tranzacțiilor efectuate prin conturile dumneavoastră
    • Efectuați transferuri între conturile proprii și ordonați plăți în lei și valută către conturi deschise la alte bănci
    • Vizualizați planul detaliat de rate la credite
    • Realizați rambursări parțiale anticipate la credite fără diminuare de perioadă, pentru persoane fizice
    • Constituiți și lichidați depozite la termen
    • Schimburi valutare (inclusiv la curs negociat)
    • Deschideți conturi noi
    • Vizualizați soldul, limitele de tranzacționare și tranzacțiile efectuate cu cardurile de credit
    • Plăți programate
    • Încărcați fișiere de plăți
    • Scheme de autorizare complexe pentru persoane juridice
    • Localizați cele mai apropiate unități și bancomate Vista Bank
    • Câteva cuvinte despre securitate

      Aplicațiile Vista Internet Banking și Vista Mobile Banking înglobează cele mai avansate tehnologii de securitate, permițând efectuarea de operațiuni securizate, protejate prin două niveluri de autentificare: (i) nume de utilizator și parolă; (ii) coduri unice sau metode biometrice (amprentă digitală sau recunoaștere facială), prin aplicația Vista eToken.

      De asemenea, aplicațiile mobile Vista Mobile Banking și Vista eToken integrează și funcționalitatea de securitate Appshielding. Aceasta permite celor doua aplicatii sa se auto-protejeze mai bine împotriva unei game largi de atacuri cibernetice sofisticate, precum atacuri malware, vulnerabilități legate de rooting / jailbreak al device-ului mobil, conexiuni de depanare (debugger), injectarea de Cod Sursa extern sau de Framework,reambalarea aplicațiilor (repackaging) și afectarea integrității aplicației, cititoare de ecran (screen loggers) rău intenționate sau keyboard-uri externe malitioase, atacuri de tip "overlay" (ce se suprapun peste aplicatie), scenarii de atac de tip Man-in-the-App și Man-in-the-Middle, protecția cheii sensibile încorporate (white-box crypto). Pentru a beneficia de toate imbunatatirile aduse periodic aplicatiilor noastre mobile, va recomandam sa va asigurati ca sunt actualizate la cele mai recente versiuni disponibile.

      Vista Mobile Banking, versiunea Android, integrează Antivirusul Malwarelytics – o funcționalitate de securitate anti-malware ce protejează atât aplicațiile mobile Vista Bank, cât și întregul dumneavoastră dispozitiv mobil. Malwarelytics detectează eventualele aplicații malițioase active pe telefonul sau tableta dumneavoastră, oferindu-vă posibilitatea de a le dezinstala imediat.

      NOU: De acum puteți utiliza noul Serviciu de Afișare a Numelui Beneficiarului (SANB), prin care adăugați un nou nivel de siguranță plăților dumneavoastră prin Internet Banking. Astfel, atunci când introduceți contul IBAN al beneficiarului în ordinul de plată electronic, SANB va afișa automat, în câmpul “Titular cont", prenumele și inițială numelui beneficiarului plății, așa cum sunt acestea înregistrate în sistemele băncii beneficiarului plății. În cazul unei plăți către o persoană juridică, SANB va afișa, pentru validare, denumirea trunchiată a companiei. Astfel, veți avea posibilitatea de a verifica dacă numele beneficiarului coincide cu numele afișat automat în câmpul “Titular cont" și de a anula sau corecta ordinul de plata în cazul în care acestea diferă. SANB este un serviciu gratuit care are ca obiectiv prevenirea fraudelor în rândul clienților care efectuează plăti electronice și reducerea tranzacțiilor eronate generate de introducerea greșită a contului IBAN al beneficiarului plății. Serviciul este disponibil 24/7 în rândul băncilor participante în cadrul SANB.

      Pentru a beneficia de toate imbunatatirile aduse periodic aplicatiilor noastre mobile, va recomandam sa va asigurati ca sunt actualizate la cele mai recente versiuni disponibile.

      Pentru a vă proteja mai bine calculatorul, telefonul mobil sau tableta, datele de card și, în general, datele bancare, vă rugăm să consultați recomandările de securitate de pe site-ul nostru, aici.

      Vă așteptăm în oricare dintre sucursalele noastre pentru activarea serviciilor Vista Internet și Mobile Banking!

Înregistrare TPP

Conectare TPP

Documentație tehnică

Începând cu data de 14.09.2019, au intrat în vigoare prevederile Regulamentului delegat (UE) 2018/389 al Comisiei din 27 noiembrie 2017 de completare a Directivei UE nr. 2015/2366 Consiliului și Parlamentului European (PSD2).

Directiva PSD2 reglementează serviciile de plată și are ca scop îmbunatățirea standardelor pe baza cărora se efectuează plățile în Spațiul Economic European și stimularea inovației pe piața serviciilor de plăți, astfel încât acestea să devină mai sigure și mai eficiente:

  • Directiva extinde scopul și aria de acoperire pentru plăți în orice monedă efectuate în interiorul Spațiului Economic European, dar și pentru plăți către și din țările din afara Spațiului Economic European;
  • Directiva reglementează noi jucători pe piața platilor: terții prestatori de servicii de plată (Terți PSP) care pot oferi clienților servicii de informații despre conturi sau pot iniția plăți direct din contul clientului;
  • Directiva crește competiția pe piata plăților și înlesnește drumul către “one single banking market”, o piață fără bariere geografice sau de reglementare și care este, de altfel, un obiectiv exprimat la nivelul Uniunii Europene. Apar noi operatori și modalități inovatoare de plată prin telefonul mobil și internet.
  • Consumatorii vor fi mai bine protejați împotriva fraudei, a eventualelor abuzuri și a incidentelor de plată.

Regulamentul UE 2018/389 este direct aplicabil în România și are ca scop sporirea securității utilizării instrumentelor de plată electronice (prin carduri, internet/mobile banking) stabilind măsurile de securitate pentru autentificarea strictă a clienților (SCA) și pentru comunicarea în condiții de siguranță cu terții prestatori de servicii de plată (Terti PSP).

Conform PSD2, Terții PSP vor putea oferi clienților, la cererea și pe baza consimțământului lor, noi tipuri de servicii de plată, cu privire la conturile de plați accesibile online ale clienților deschise la bănci sau la alți prestatori de servicii de plată.

Ca urmare, dacă optezi să oferi acces la conturile tale de plăți deschise la VISTA BANK unui Terț PSP, cum ar fi o companie fin-tech sau altă bancă, VISTA BANK vă permite accesul Tertului PSP la datele din conturile tale pentru ca tu să poți beneficia de oricare din serviciile de mai jos oferite de acesta:

Serviciul de inițiere plăți

Vei putea plăti direct din contul tău curent de la VISTA BANK prin intermediul aplicației Terțului PSP, fără a mai fi nevoie să accesezi Internet Banking/Mobile Banking, iar ca să autorizezi o plată vei folosi user-ul și parola ta de Internet Banking/Mobile Banking și codul furnizat de aplicația mobilă Vista eToken.

Serviciul de informații despre cont

Vei putea vizualiza soldul și tranzacțiile din contul tău de plați VISTA BANK prin intermediul aplicației Terțului PSP, fără a mai fi nevoie să intri în Internet Banking / Mobile Banking. Ca să autorizezi vizualizarea vei folosi user-ul și parola ta de Internet Banking / Mobile Banking și codul furnizat de aplicația mobila Vista eToken.

Această autorizare este valabilă maxim 90 de zile, timp în care Terțul PSP poate solicita informații de la VISTA BANK despre conturile pe care le-ai indicat, fără ca tu să fii nevoit să reautorizezi accesul la datele tale în acest interval.

Confirmarea disponibilității fondurilor

Îți poți da acordul ca un anumit Terț PSP să verifice soldul disponibil în contul tău în vederea inițierii unei tranzacții de către Terțul PSP. Acordul poate fi revocat de către tine oricând din aplicația Terțului PSP.

Aceste 3 tipuri de servicii sunt disponibile doar pentru conturile de plăți accesibile prin Internet Banking / Mobile Banking.

De asemenea, pentru siguranța ta și a conturilor tale, înainte de a folosi user-ul și parola ta de autentificare în Internet Banking / Mobile Banking pentru a accesa serviciile oferite de un Terț PSP, este bine să te asiguri că este autorizat/înregistrat accesand urmatoarele linkuri:

  • Aici, în lista: Instituții de plată autorizate de BNR;
  • Sau aici, în secțiunea: Instituții din alte State Membre UE pentru care autoritățile competente au notificat BNR că sunt autorizate să furnizeze servicii de plată în România.

Decizia de a opta pentru oricare din cele 3 servicii descrise mai sus și de a oferi acces unui Terț PSP la datele din conturile deschise la VISTA BANK (ROMANIA)S.A. îți aparține în totalitate.

Înregistrare TPP

Conectare TPP

Documentație tehnică

Începând cu data de 14.09.2019, au intrat în vigoare prevederile Regulamentului delegat (UE) 2018/389 al Comisiei din 27 noiembrie 2017 de completare a Directivei UE nr. 2015/2366 Consiliului și Parlamentului European (PSD2).

Directiva PSD2 reglementează serviciile de plată și are ca scop îmbunatățirea standardelor pe baza cărora se efectuează plățile în Spațiul Economic European și stimularea inovației pe piața serviciilor de plăți, astfel încât acestea să devină mai sigure și mai eficiente:

  • Directiva extinde scopul și aria de acoperire pentru plăți în orice monedă efectuate în interiorul Spațiului Economic European, dar și pentru plăți către și din țările din afara Spațiului Economic European;
  • Directiva reglementează noi jucători pe piața platilor: terții prestatori de servicii de plată (Terți PSP) care pot oferi clienților servicii de informații despre conturi sau pot iniția plăți direct din contul clientului;
  • Directiva crește competiția pe piata plăților și înlesnește drumul către “one single banking market”, o piață fără bariere geografice sau de reglementare și care este, de altfel, un obiectiv exprimat la nivelul Uniunii Europene. Apar noi operatori și modalități inovatoare de plată prin telefonul mobil și internet.
  • Consumatorii vor fi mai bine protejați împotriva fraudei, a eventualelor abuzuri și a incidentelor de plată.

Regulamentul UE 2018/389 este direct aplicabil în România și are ca scop sporirea securității utilizării instrumentelor de plată electronice (prin carduri, internet/mobile banking) stabilind măsurile de securitate pentru autentificarea strictă a clienților (SCA) și pentru comunicarea în condiții de siguranță cu terții prestatori de servicii de plată (Terti PSP).

Conform PSD2, Terții PSP vor putea oferi clienților, la cererea și pe baza consimțământului lor, noi tipuri de servicii de plată, cu privire la conturile de plați accesibile online ale clienților deschise la bănci sau la alți prestatori de servicii de plată.

Ca urmare, dacă optezi să oferi acces la conturile tale de plăți deschise la VISTA BANK unui Terț PSP, cum ar fi o companie fin-tech sau altă bancă, VISTA BANK vă permite accesul Tertului PSP la datele din conturile tale pentru ca tu să poți beneficia de oricare din serviciile de mai jos oferite de acesta:

Serviciul de inițiere plăți

Vei putea plăti direct din contul tău curent de la VISTA BANK prin intermediul aplicației Terțului PSP, fără a mai fi nevoie să accesezi Internet Banking/Mobile Banking, iar ca să autorizezi o plată vei folosi user-ul și parola ta de Internet Banking/Mobile Banking și codul furnizat de aplicația mobilă Vista eToken.

Serviciul de informații despre cont

Vei putea vizualiza soldul și tranzacțiile din contul tău de plați VISTA BANK prin intermediul aplicației Terțului PSP, fără a mai fi nevoie să intri în Internet Banking / Mobile Banking. Ca să autorizezi vizualizarea vei folosi user-ul și parola ta de Internet Banking / Mobile Banking și codul furnizat de aplicația mobila Vista eToken.

Această autorizare este valabilă maxim 90 de zile, timp în care Terțul PSP poate solicita informații de la VISTA BANK despre conturile pe care le-ai indicat, fără ca tu să fii nevoit să reautorizezi accesul la datele tale în acest interval.

Confirmarea disponibilității fondurilor

Îți poți da acordul ca un anumit Terț PSP să verifice soldul disponibil în contul tău în vederea inițierii unei tranzacții de către Terțul PSP. Acordul poate fi revocat de către tine oricând din aplicația Terțului PSP.

Aceste 3 tipuri de servicii sunt disponibile doar pentru conturile de plăți accesibile prin Internet Banking / Mobile Banking.

De asemenea, pentru siguranța ta și a conturilor tale, înainte de a folosi user-ul și parola ta de autentificare în Internet Banking / Mobile Banking pentru a accesa serviciile oferite de un Terț PSP, este bine să te asiguri că este autorizat/înregistrat accesand urmatoarele linkuri:

  • Aici, în lista: Instituții de plată autorizate de BNR;
  • Sau aici, în secțiunea: Instituții din alte State Membre UE pentru care autoritățile competente au notificat BNR că sunt autorizate să furnizeze servicii de plată în România.

Decizia de a opta pentru oricare din cele 3 servicii descrise mai sus și de a oferi acces unui Terț PSP la datele din conturile deschise la VISTA BANK (ROMANIA)S.A. îți aparține în totalitate.

Va rugam sa gasiti mai jos statistici referitoare la performanta si disponibilitatea diferitelor interfete accesibile clientilori nostri.

Am nevoie de un cont curent.
MAI MULTE
Îmi doresc o casă.
MAI MULTE
Afacerea mea are nevoie de finanțare.
MAI MULTE
Vreau să economisesc.
MAI MULTE
Când un business e activ 24 de ore pe zi. Chiar și în weekend.
Testează noua generație de aplicații online - Vista Internet și Mobile Banking.
Soluții moderne pentru nevoile tale personale și de business.
Mai multe
Asistență Clienți
Agenții noștri dedicați sunt disponibili oricând.
INTRĂ ÎN CONTACT
Deschide un Cont
Deschide-ți contul, și noi îți vom deschide lumea finanțelor.
Cont nou
Credit Ipotecar
O casă pentru familia ta.
CERE O OFERTĂ
Noi, Vista Bank, punem egal între interacțiunea umană și cea profesională. Dialogul tău cu banca înseamnă, de fapt, dialog între oameni. În fiecare zi ne propunem să fim banca importantă din viața ta și a afacerii tale. Să fim mai aproape, mai prompți, mai puternici. Să valorificăm experiența și parteneriatul nostru pentru a construi împreună oportunități viitoare. Cu noi, proiectele tale sunt întotdeauna pe mâini bune.

Pentru că noi facem bankingul uman.

La dispoziția ta,

Vista Bank
#closer #faster #stronger